Sidor

måndag 13 december 2010

Jalla Jalla



Förra torsdagen blev jag bjuden på Restaurang Jalla Jalla av en god vän som tack för att jag hjälpte henne att måla om i hennes nya lägenhet.



Restaurang Jalla Jalla ligger i Mi Casa´s gamla lokaler på Vasagatan 32 vid Vasaplatsen (samma byggnad som 7 eleven).




Jalla Jalla serverar prisvärd mat från östra Medelhavet som är en fest för både tunga och öga.
Det första man möts av är en stor bardisk.




Atmosfären och inredningen var varm och mysig.



Dukningen likaså...



Här satt vi och mumsade...
Extra plus för uppvärmt ryggstöd till soffan...

Vi bestämde oss för att beställa in meze att dela på istället för att äta en varsin varmrätt.

Vi beställde in:

*Meze-tallrik
Tzatziki (Yoghurt, vitlök och russin)
Hummus (
Kikärtspuré med spenat)
Baba ghanuj
(Aubergineröra med sesampasta)

*Tabbouleh
Persiljesallad med tomat, lök, bulgur och citron

*Hallomi Meshue
Grillad getost med honung, basilika och olivolja


*Calamari
Friterade bläskfiskringar med vitlökskräm


*
Vitlöksbröd

Prisnivån var mycket prisvärd och vi gick därifrån mycket mätta och belåtna.
Jag kommer absolut att gå dit igen och kan absolut rekommendera stället. :D

Ordlista/länkar:
1.) Jalla
2.) Meze

Bilderna är tagna från Restaurang Jalla Jalla´s hemsida eftersom jag tyvärr glömde kameran hemma.

1 kommentar:

  1. Tjenare tjejen!
    God fortsättning och jag ser att du börjar som du slutade med god mat. En mycket bra start. Själv har jag vuxit ur alla mina jeans under julhelgen så nu blir det att sätta fart på självdiciplinen ett par veckor framåt-. Åker ner till Hurgada den 25 januari för att få lite sol och slåss med eventuella hajar.
    Vi kanske skall ta lite vackra bilder på damen när jag återvänder?
    Kram

    SvaraRadera