Sidor

måndag 13 december 2010

Provsmakning av gooh´s färdigrätter


Då har jag äntligen fått tummen ur och masat mig iväg och hämtat ut en förpackning med färdigmat från gooh! med värdechecken jag fick för några dagar sedan
(läs mer om detta i mina blogginlägg Testpilot till gooh och Wohoo! Rabattcheckarna har kommit!).

Tyvärr så fanns det bara tre av elva rätter att välja mellan på Hemköp Nordstan,
så det fick bli Säsongens pannbiff med svampsås och persiljepotatispuré.




Det var bara att slänga sig på första bästa buss och sedan hem och börja testet.

Av med papp-etiketten och skjuts in i ugnen på full effekt max 3 min.

Det skojsiga med gooh är att när maträtten är klar så ger förpackningen ifrån sig ett litet tjutande ljud, som en ballong som släpps på luft ungefär.
Så maträtten var klar redan efter 2 min och 15 sekunder...

Sen så var det bara att hugga in...

Maträtten såg väl inte så där tjusig ut som på bilden ovan. Allt såg helt enkelt...brunt ut.

Lite grönsaker hade gett lite färg och tuggmotstånd och lite lingonsylt skulle höjt betyget lite.

Den var faktiskt riktigt god och jag blev mätt av det som var i förpackningen, men en stor kroppsarbetande karl skulle nog tyckt att det var lite för lite mat, särskilt till det facionabla priset 59,90 kr...

Betyget är dock klart godkänt eftersom maten smakade bättre än vanlig fryst färdigmat, men jag betalar nog inte nästan det tredubbla för det.

Har du dock lite bättre ekonomi än vad jag har så kan jag rekommendera gooh.




Länkar:
gooh.se
Meny
Här hittar du gooh!
Smartson Testpilot
Smartson Testpilot-Om gooh!

2 kommentarer:

  1. En del sånna där färdigrätter är det också meningen att man ska komplettera med grönsaker och bröd själv, för att få en fullständig måltid. Vet inte vad det säger på Gooh's ettikett, men jag har sett det på andra.
    Visserligen kostade inte dem 59kr. :)

    SvaraRadera
  2. Marie: Ja, det har du rätt i. Men jag tänkte först och främst på utseendet när jag föreslog att de skulle lägga till lite grönsaker och lingonsylt.
    Jag kollade på etiketten och det står ingenting om att de rekommenderar att man ska komplettera med grönsaker och bröd själv.

    SvaraRadera