Sidor

måndag 7 juni 2010

American Pie-pajfrossa vid Råda säteri














Hejsan!
Här sitter jag och njuter av pajer, sällskap och solen på Kaffestugan vid Råda säteri som ligger utanför Mölnlycke.
Åter igen hade jag turen att få komma med på en av Spot and Tell:s spottings och den här gången var det provsmakning av amerikanska pajer som gällde.
Häng med så ska jag berätta om dagen! : )





















Jag åkte dit med buss och efter en liten promenad i solskenet så var jag framme vid Råda säteri.
Där möttes jag av min vän ena och hennes son Lukas.















Kom igen då! Vi vill ju inte komma dit och upptäcka att pajerna är slut.





















Vi promenerade uppför allén till...





















...Råda säteri och...
















...Kaffestugan.














Vi gick in i Kaffestugan...





















...och möttes av röd/vit-rutiga dukar, amerikanska flaggor och ett bord fullt med pajer. Ur högtalarna strömmade rock n´roll-musik och stämningen var på topp.















Min absoluta favorit: Peace, Love & Pecans.
Lagom söt och underbar fyllning.





















Två andra favoriter:
Feeling blue? Blueberry Peachcobbler...





















...och Strawberry Banana & Cream.
God smak på båda och de var inte så söta.





















Både Easy Peasy Key lime...





















...och Lovely Lemon Meringe hade en syrlig citrussmak och söt maräng. Friskt och gott på sommaren.





















Chuck Berry Rhubarb & Strawberry var en intressant kombination.





















Oh, oooooey Goooooey var, enligt min mening, den mest fantasifulla.
Kolasås, chokladtryffel, grillade marshmallows.
Jag gillar alla tre smakerna för sig, men tillsammans så var det lite för sött för min smak. Men många hade den som favorit.





















The big American Apple. Behöver ingen vidare presentation.















Eventet levde upp till sitt namn- här ska pajfrossas!





















Medlemmar från Spot and Tell.















Lukas och ena busar.















Mmmm.... Körsbär! :P















Strålande solsken.





















Då är det bra att skydda huvudet.
Jag hittade en hatt.
Min hatt den har tre kanter... *nynnar*





















Efter allt det söta så var det gott med en kopp te.



























Medan téet drog så passade jag och ena på att kika på lite fina saker som var till salu.





















Peek-a-boo.















Underbar dag!





















Detta är livet! Jäser efter allt det goda.















Katja och jag njuter av solskenet.





















Katja är representant för Spot and Tell och det är Jennie och Tora som har bakat alla underbara pajer.

Stort tack till er alla tre!


Vilken av pajerna tycker du låter godast
och varför valde du just den pajen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar