Sidor

lördag 5 juni 2010

Tapasmys hemma

Som jag tidigare skrivit i min blogg så var jag på Tapasafton med Ridderheims genom Spot and Tell i tisdags och fick med mig en goodiebag med lite smått och gott.

I går (fredag) så hade jag tänkt bjuda ett par vänner på tapasmys samt cupcakes till efterrätt, men tyvärr så blev det inte av.

Så jag ställde till med eget tapasmys här hemma och här nedanför ser ni resultatet.

*Tapas Plato Pata Negra-Ibérico lomo, Ibérico skinka, Ibérico chorizo, Ibérico ost
*Torta de jamon iberico-Tortillabröd fylld med Ibérico skinka och Ibérico ost
*Guiso con Chorizo-Chorizogryta med paprika och bönor
*Delicias del Mar-Skaldjur i en frisk vinmarinad
*Calamares al Vino-Bläckfiskringar i en vinmarinad
*Pollo Barbacoa-Kyckling i sötstark mango-och chilisås

Jag hittade även en burk Antipasti med grillad kronärtskocka och soltorkade tomater i kylen samt värmde på ett pitabröd och fyllde det med vitlökssmör
(blanda ihop smör med önskad mängd pressad vitlök och smaka av med salt och vitpeppar).

Till det drack jag en fin årgång av Kopparbergs 2,25 % Päroncider... ;P

Och till efterrätt en av mina fina cupcakes med polkachoklad som jag bakade i torsdags.

















Vad har du för favorithemmamys?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar