Sidor

söndag 27 juni 2010

Mitt favoritfiskrecept 1

Pangasiusfilé Gurkmeja och nudelwok med Hoisin & garlic sauce 2 port

Den här mumsiga rätten lärde jag mig att laga under min "karriär" som demonstratis i matbutik.

Lättlagat, billigt och ack så gott! : )

Jag passade på att bjuda på det när min vän Anders kom och hälsade på.


Ingredienserna:
*Pangasiusfilé (3-4 filéer för 2 pers)
*Ett paket äggnudlar
*1/2 förpackning wokgrönsaker
*3 påsar Hoisin & garlic sauce
*Salt
*Vitpeppar
*Gurkmeja


Höll nästan på att glömma vetemjölet.


Tina fisken om den är fryst. Lägg i en form eller på en tallrik och torka lätt med hushållspapper. Salta och peppra filéerna och pudra sedan över gurkmeja.


Pudra över mjölet.


Koka nudlarna enligt anvisning. Mina tog ca 3 min.


Häll nudlarna i ett durkslag och häll av vattnet när nudlarna är klara. Häll tillbaka nudlarna i kastrullen.


Fräs på wokgrönsakerna i lite olja tills de är klara.


Häll över Hoisin & garlic sauce-påsarna över wokgrönsakerna.


Värm allt och häll sedan ner över nudlarna...


...och rör om medan du steker fisken i lite olja på låg till medelhög värme. OBS! Akta så att du inte bränner dig. Det kan sprätta rejält av oljan. OBS!


Låt nudelwoken stå i kastrullen under lock på eftervärme tills fisken är klar.


Servera och njut! Mums filibabba!!! :D


Har du något favoritfiskrecept?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar